søndag 15. august 2010

Blåbær cupcakes

I dag har jeg bakt blåbær cupcakes. Fikk blåbær fra pappan min, og da benyttet jeg anledningen til å lage disse herlighetene som jeg har hatt lyst til å lage lenge nå. :D Oppskrifta finner du her. Jeg måtte ha i litt mer smør i deigen enn det som står, ca 30-40 gram mer for at det skulle blande seg skikkelig, og likevel ble det tykt og veldig hvitt. Vet ikke hvordan Manuela får den til å bli gul og myk med så lite smør....

Kjøpte disse nydelige muffins formene når jeg var på ferie.

Og disse rosa med hvite prikker :)

4 kommentarer:

  1. Disse så gooode ut Tonje!!
    Tror jeg må lage de jeg også :D
    Eneste problemet jeg har med alle disse frostingene er å få d fint..
    Får ikke tak i stor nok "tupp" å sprøyte med.
    Ellers er d kanskje bare meg som ikke er noe sprøytegeni :P
    Hvilke bruker du?

    Klemmer fra Life_Tone

    SvarSlett
  2. Jeg bruker tipp 1B fra Wilton. Den er fin syns jeg, men kanskje litt stor... Skulle kanskje prøvd en som var litt mindre. :)

    SvarSlett
  3. Nå har jeg endelig fått tak i den der megastore fra Wilton! Gleder meg til å prøve den :D

    Har disse i ovnen nå, hadde litt problemer med oppskrifta; måtte ha mer smør i og røra ble ganske så "tørr".. Tror jeg burde hadt mer fløte i også! Men de dufter fantastiskt inne fra ovnen :D Er jo litt lettere å fylle de i formene når røra er litt tørr da, så d gjør ikke no..

    SvarSlett
  4. Ja jeg hadde og problemer med oppskrifta, måtte jo ha i mer smør jeg også.... Men de var jo veldig gode :)
    Jeg steker muffinsene i sånne "muffin-pans" som man får kjøpt fra Wilton. Plass til 12 muffins i en sånn "form". De er geniale for å holde den fine runde formen mens de stekes. :)

    SvarSlett