Viser innlegg med etiketten cupcakes. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten cupcakes. Vis alle innlegg

søndag 4. september 2011

Cupcakes :)

Disse cupcakes ble bakt til et bryllup forrige helg :)
Det er vanilje cupcakes med kremost-glasur.


lørdag 18. juni 2011

Red Velvet Cupcakes

Til min kjære veninne som blir 30 år i dag, lagde jeg Red velvet Cupcakes etter hennes ønske :)
Pynten er i marsipan :)



Gratulerer så mye med dagen :D

fredag 17. juni 2011

kake og cupcakes :)

En sol-kake, sukkerbrødbunn fylt med vaniljekrem og bringebærkrem, trekt med sukkerpasta,
til ei flott jente som har bursdag i dag :)
Cupcakes med gulrot, og kremost-glasur. Hun fikk også oreo cupcakes, men de ble ikke med på bildet. :)



Gratulerer med dagen :)

onsdag 8. juni 2011

cupcakes

Cupcakes til klubb kvelden med jentene :)
Published with Blogger-droid v1.6.6

fredag 13. mai 2011

Cupcakes...:)

Jeg fikk en bestilling på 3 sorter cupcakes, og damen lurte på om jeg kunne foreslå noen sorter. Det ble disse:   
-Red Velvet Cupcakes med Cream Cheese frosting 

-White Velvet Chocolate Chip Cupcakes med Walters mandel-Sjokoladefrosting  

-Oreo Cupcakes med Cream Cheese-Oreo Frosting.



mandag 2. mai 2011

Cupcakes :)

Før helga lagde jeg oreo cupcakes og gulrot cupcakes med kremost-frosting :)




fredag 15. april 2011

Audi TT marsipankake og cupcakes

En marsipankake fylt med sjokolademousse med daim, og bringebærkrem. Bilen på kaken skal forestille en sølvgrå Audi TT, og med litt fantasi så er det ikke sååå ulikt.. :)
Cupcakesene er Billys vanilla cupcakes med cream cheese frosting, pynt i marsipan og lakrisstrøssel. :)





Bildekk, audi-merket og svart strøssel på cupcaksene.

fredag 12. november 2010

Cupcakes til bygdedagen....

I morgen er den o store Bygdedagen på UL Solkverv på Stavseng. Har holdt på i hele går med cupcakes-baking, og i dag etter jobben, og skal gjøre de ferdige i morgen før jeg drar oppover. Salgsbodene åpner kl to, så da må alt være klart. Jeg har fem sorter jeg skal selge:

-Oreo Cupcakes
-Jordbær Cupcakes
-vanilla Vanilla Cupcakes (vanilla vanilla betyr bare at det er ekstra mye vanilje smak :p)
-Red Velvet Cupcakes
-Chocolate Cupcakes
Sjokolade og rev velvet før jeg hadde frosting på.
Red velvet ferdig pyntet...
Vanilla Vanilla cupcake pyntet med Hello Kitty...
Oreo, red velvet og vanilla cupcakes...

fredag 29. oktober 2010

Halloween cupcakes

Halloween cupcakes til halloween-festen på UL Vårbris i morgen, 30. Oktober. :)
Det er vanilje cupcakes med Cream cheese frosting. Pyntet med lakris strøssel og heksehatt/spøkelse som jeg laget av sukkerpasta. :)




tirsdag 12. oktober 2010

oppskrift-jakt

Fant denne siden når jeg googlet cupcakes recipe: http://www.joyofbaking.com
Den ser helt fantastisk ut, med mange flotte oppskrifter og bilder av flotte bakverk. Noe å ta med seg videre i bakeverden :D
Tenkte å bake vanilla cupcakes til Bygdedagen som skal være 13. November. Disse ser utrolig gode ut, kan jo håpe jeg får de til å se så yummi ut.... :D


Eller disse, white cupcakes:

mandag 11. oktober 2010

Cupcakes på bygdedagen :D

Den 13. November er det bygdedag på UL Solkverv på Stavseng, og da skal jeg selge Cupcakes :D
Blant annet denne sorten, Red Velvet Cupcake:



Så da er det bare å møte opp hvis du vil sikre deg noen av disse deilige cupcakes. ;)

lørdag 2. oktober 2010

Cake pops og mini cupcakes

Når sønnen min hadde 4 års dag, hadde jeg lagt cake pops og mini cupcakes. Må jo ha bilde av disse på bloggen :D
Cake popsene var veldig gode, og barna elsket de. Virkelig en suksess.
Cupcake med en liten brannhydrant på. :) Det var gulrotkake-muffins med philadelphia frosting. Disse var også goe :)

fredag 17. september 2010

Cupcakes til kakelotteri

Disse to eskene med cupcakes skal være med i kakelotteriet i morgen på Spar, til inntekt for UL Heimly (ungdomslaget i bygda) ;)
Den ene er Red Velvet med philadelphia frosting, den andre er Chocolate Chip cupcake med chocolate frosting.











søndag 15. august 2010

Blåbær cupcakes

I dag har jeg bakt blåbær cupcakes. Fikk blåbær fra pappan min, og da benyttet jeg anledningen til å lage disse herlighetene som jeg har hatt lyst til å lage lenge nå. :D Oppskrifta finner du her. Jeg måtte ha i litt mer smør i deigen enn det som står, ca 30-40 gram mer for at det skulle blande seg skikkelig, og likevel ble det tykt og veldig hvitt. Vet ikke hvordan Manuela får den til å bli gul og myk med så lite smør....

Kjøpte disse nydelige muffins formene når jeg var på ferie.

Og disse rosa med hvite prikker :)

søndag 18. juli 2010

Pink cupcakes



I dag har jeg bakt rosa muffins. Brukte oppskriften til red velvet cupcakes, men hadde rosa farge i steden for rød, og så hadde jeg ikke kakao i. De ble mørk rosa inni, men litt brunrosa i kantene. Frostingen er Italian Marengue Buttercream farget rosa. Den var lett å lage og holdt formen veldig godt etter at jeg hadde den på muffinsene. Den var også utrolig mektig. Glad for at den går an å fryse, for den ble ikke spist opp, for å si det sånn. Har til maaange flere muffins av den oppskriften jeg brukte, som jeg fant her.


mandag 5. juli 2010

Jordbærcupcakes


Fant en oppskrift på Holy sweet som ser veldig fristende ut. Bildet er fra en annen blogg, call me cupcake.
Jeg har oversatt oppskriften til norsk, og gjort om målene fra cups til dl.
Venter på en anleding til å få bakt disse. :)

Strawberry Cardamom Cupcakes with Vanilla Yoghurt Cream Frosting


3.5 dl hvetemel

1/4 teskje natron

1/4 teskje bakepulver

1/2 teskje salt

1/4 teskje kardemomme

113 g usaltet smør, romtemperert

2.4 dl sukker

2 store egg, romtemperert

1 teskje vanilje extract

1.1 dl helmelk, rom temperert

500 g friske jordbær kuttet i skiver, ikke for tynne

1. forvarm ovnen til 180 C. Ha muffinspapirformer i muffinspannen. Visp sammen mel, bakepulver, natron, salt og kardemomme.

2. Visp smør og sukker på medium hastighet I kjøkkenmaskin til det blir lyst og luftig. Tilsett egg, et om gangen, og pisk det sammen. Tilsett vanilje ekstrakt. Sett på lav hastighet og tilsett melblandingen vekselsvis med melk. Tilsett jordbærene og rør forsiktig for hånd.

3. Fordel røren jevnt I muffinsformene, fylles ¾ full. Stek I ca 25 min, eller til en tannpirker kommer ut ren etter man har stikket I den. Avkjøles på rist

Frosting

4,7 dl kremfløte

2.3 dl yoghurt naturell (10% fett)

ca 4 ss sukker

1 teskje vanilje extract

Pisk kremfløten stiv sammen med sukkeret. Tilsett yoghurt og vanilje extract og rør sammen. Oppbevares kjørlig til muffinsene er helt avkjølt og man kan ha på frostingen. Denne frostingen er veldig frisk på smak og ikke for søt, så de som er gla i det søte kan ha så mye sukker i som de vil.

Oppskriften på Dots dark cupcakes


Dots dark cupcakes

Ca 24 stk

Tørre Ingredienser :
4.5 dl hvetemel
3 dl sukker
0.75 dl bakekakao

2 ts bakepulver
1 / 2 ts salt

Våte Ingredienser :

2 store egg rom temp

1,5 dl melk

115 g sjokolade med 70% kakaoinnhold smeltet og avkjølt ( avkjøles i ca 15 min, men pass på at den ikke stivner)
0.75 dl pluss 1 ss vann , oppvarmet til kokepunktet ( ha en kjele med vann på komfyren kokende klar til å bruk )
1 dl vegetabilsk olje

1 ss eddik (ikke vin eddik )
1 ss vanilje ekstrakt

ca 24 mørke dots kjeks (1,5 pakke)


Instruksjoner


1. Forvarm ovnen til 175 C med en rist i midten .
2. Plasser muffins former i vanlig størrelse i muffinsbakebrettet, spray kantene rundt

lett med formfett .

3. Vri forsiktig av den ene siden av Dots kjeksen og plasser det halve med krem fylling ned i muffinspapiret.
4. Visp sammen de tørre ingrediensene ( sukker , mel , kakao , bakepulver og salt )

i en stor bolle .
5. I en stor bolle eller kjøkkenmaskin bollen visp eggene til litt tykkere og en blek

eggedosis.

6. Ha i melk, vanilje , olje og eddik og visp godt

7. Tilsett smeltet og avkjølt sjokolade og visp godt
8. Enten tilsett mel blandingen i de våte ingrediensene ELLER det våte i melet og bland

forsiktig. Tilsett kokende vann og bland forsiktig. Skrape ned sidene av bollen med en slikkepott for å sikre at alle de tørre ingrediensene er innarbeidet
9. Fyll hver cupcake liner 3 / 4 full med røren .

10. Stek i ca 20 minutter eller til tannpirker kommer ut ren når man stikker i den eller cupcake toppen spretter tilbake når man trykker lett .

11. La avkjøles i 5 min i pannen og sett de forsiktig på en rist . Avkjøles helt før man har på glasur.



Frosting:


200 g Philadelphia ost (romtemp)
150 g usaltet smør (romtemp)
1ts. vanilje extrakt
ca 300 g melis
knust mørk Dots kjeks (uten krem), knust i food processor el.

Mis sammenk smør og Philadelfia ost. Tilsett så melis og miks videre.

Hell i vaniljeekstrakt. Ta så å hell i litt knust dotskjeks som du har igjen av den andre halvdelen som du la underst i muffinsformene.


Pynt med ønsket strøssel eller annen pynt :)


Dots dark cupcakes










I dag har jeg bakt dots cupcakes :) Himmelsk gode, mmm......
Oppskrifta kommer senere :)
Pyntet med helt hvite muffinsformer og lilla små perler...
Et bilde av muffinsen delt i to, man ser en halv dots kjeks i bunnen:
Og noen pyntet med litt mer farger...