fredag 25. juni 2010

Babyklubben :)

I dag hadde jeg babyklubb, og i den anledning benyttet jeg sjangsen til å prøve ut noe nytt.
Har lenge hatt lyst til å lage ei kake med sukkerpasta/fondant på, og flere etasjer. Den nederste kaka er sjokoladekake med Waltersmandelkrem og bringebærmousse, og den øverste kaka er sukkerbrød med vaniljekrem og bringebærmousse. Pynten er laget i blomsterpasta, og er helt hard/tørket.
Fant ut at neste gang jeg skulle lage kake med fondant på, så skal jeg ha dik rundt fyllet. For når jeg bare hadde mousse og krem helt ut, gikk det ikke ant å smøre på smørkremen utpå, så det rosa fyllet skinte igjennom fondanten. Den smakte veldig bra, om jeg får si det selv.... :) Det ble jo selfølgelig masse rester igjen, så jeg håper det kommer noen å spiser rester.... ;)





2 kommentarer:

  1. Wow! Så flott! :D

    OG herlig baby på toppen. :)

    SvarSlett
  2. Takk Kristin :) Ja den babyen er så søt. Og veldig lett å lage, bare dytter sukkerpasta ned i silikonforma, setter det litt i fryseren, og så er det bare å trykke den ut å pynte med :)

    SvarSlett